Jednou jsem se s malou neteří vypravila v době, kdy už přišla o
iluze, že dárky nosí Ježíšek, za koněm. Ne živým, i když toho by asi svému
bráškovi darovala nejraději, ale za jeho zmenšeninou, která by vyhovovala
panelákovému bytu i velikosti vánočního stromku, pod kterým ho měl najít.
Prošly jsme řadu obchodů a malá dáma nad pestrou nabídkou ohrnovala
nespokojeně nos. Nakonec se nad námi nebesa smilovala a v jednom obchůdku
uviděla svého favorita - dřevěného malovaného koníka, kterého výrobce vytvořil
podle vzorů hraček z devatenáctého století. Toho si vezmeme, prohlásila
rezolutně. A proč zrovna tohohle? zeptala jsem se trochu udiveně. No přece
proto, že je jinej, odpověděla, je jinej, a proto pěknej. Takže ho bereme,
jo?
V době, která je přímo posedlá poměřováním, porovnáváním,
průměrováním, škatulkováním a hodnocením, si na tuto situaci často vzpomenu.
Jaké by to asi bylo, kdyby na manažerskou židli usedla moje neteř?
Možná by při sestavování týmu hleděla na…