Doručování písemností
Ing. Růžena Klímová
Při vzniku, trvání a skončení pracovního poměru a též změn týkajících se dohod o pracích konaných mimo pracovní poměr je důležité doručování příslušných písemností (§ 334 - 337 ZP).
Zaměstnavatel je povinen doručit písemnosti týkající se výpovědi, okamžitého zrušení pracovního poměru, potvrzení o zaměstnání, odvolání z pracovního místa vedoucího zaměstnance, mzdový výměr, změny dohod o pracích konaných mimo pracovní poměr, atd. doručit zaměstnanci do vlastních rukou. Zákoník práce preferuje doručit písemnost na pracovišti. Není-li takové doručení možné, může si zaměstnavatel vybrat mezi doručením písemnosti:
-
kdekoliv bude zaměstnanec zastižen,
-
prostřednictvím provozovatele poštovních služeb,
-
prostřednictvím sítě nebo služby elektronických komunikací,
-
prostřednictvím datové schránky.
Elektronicky zasílaná písemnost musí být do 3 dnů potvrzena zaměstnancem jako doručená. Není-li doručení potvrzeno elektronickým podpisem, považuje se zásilka za nedoručenou.
Písemnost lze doručit prostřednictvím provozovatele poštovních služeb na poslední adresu, kterou zaměstnanec zaměstnanci písemně sdělil. Písemnost se musí zaslat doporučenou…